Garantie & Klachtafhandeling
Garantie en klachtenregeling
Kwaliteits-tuingereedschap biedt jou het recht op garantie, op de door jou aangeschafte producten. Het kan natuurlijk gebeuren dat een product kapot gaat, ondanks onze strenge kwaliteitseisen. Op al jou aangeschafte producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Hiernaast geldt de fabrieksgarantie van Polet Quality Products of van de Pypere. Vanuit de fabrikant wordt er altijd minimaal 12 maanden garantie geboden, in sommige gevallen is dit 5 jaar of 10 jaar garantie, soms zelfs ‘levenslange’ garantie. Binnen deze fabrieksgarantie nemen we altijd contact op met de fabrikant om te overleggen wat de fabrikant jou wil aanbieden om het defect te herstellen. In een aantal gevallen wordt het product door hen omgeruild. We overleggen altijd met jou om tot de beste oplossing te komen.
Hieronder kun je onze garantieprocedure nalezen, waarin staat aangegeven wat je kunt doen als een bij ons aangeschaft product kapot gaat of kapot geleverd is.
DOA-regeling ( Death on Arrival, vrij vertaald : kapot bij ontvangst)
Mocht bij het ontvangen van je bestelling blijken dat het door jou bestelde product kapot of beschadigd is geleverd, of heb je een andere dan het bestelde product ontvangen, dan kun je aanspraak maken op de DOA-regeling. Je ontvangt van ons een gratis retour-label waarmee je het product kunt terugsturen. Na ontvangst van je retourzending sturen we je direct kosteloos een vervangend product toe. Eventueel kun je, bij spoedgevallen, kiezen het vervangende product in de webshop te bestellen en te betalen. We sturen deze dan direct naar je op en storten vervolgens het bedrag voor het retour gestuurde product terug via de door jou gebruikte betaalmethode.
Wettelijke garantie
Is er sprake van non-conform product dan heb je recht op de wettelijke garantie. Het product moet immers datgene doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het is van belang dat je dit binnen redelijke termijn aan ons meldt. Dit doe je door bijvoorbeeld een email te sturen naar [email protected] , of een ticket aan te maken in je account op onze site. Geef hierin aan wat de schade is of waarom het product niet aan de specificaties voldoet. Het is belangrijk dat je dit ondersteunt met foto’s, zodat we snel kunnen zien waar het precies om gaat.
We gaan er alles aan doen om de klacht zo goed en zo snel mogelijk op te lossen, natuurlijk overleggen we met jou zodat we tot een goede oplossing komen. Bij non-conformiteit kun je kosteloos retourneren. Je krijgt van ons een DPD label waarmee je het product kunt terugsturen.
Fabrieksgarantie
Als een artikel kapot gaat binnen de geldende fabrieksgarantie termijn en dit is ontstaan door een fout in het product, dan kun je aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Stuur ons dan bijvoorbeeld zo snel mogelijk een email [email protected] of maak een bericht aan in je account op onze site, waarin je aangeeft wat er mis is met het product. Voeg hier altijd foto’s aan toe, zodat we precies kunnen zien wat er defect is. Wij sturen deze foto’s door naar de fabrikant en overleggen met hen welke optie zij kunnen aanbieden om het defect te verhelpen. Dat kan zijn in de vorm van een reparatie van het artikel, soms wordt er door de fabrikant besloten het artikel om te ruilen.
Nadat we een reactie van de fabrikant hebben ontvangen, laten we je weten wat de verdere procedure is om het product te laten repareren of vervangen. Je zult het artikel in alle gevallen naar ons terug moeten sturen, waarna wij het doorzenden naar de fabrikant. Ook hier geldt dat je kosteloos kunt retourneren.
Het kan voorkomen dat de klacht zich voordoet door onjuist gebruik. We leggen je dan natuurlijk uit hoe je het product juist kunt gebruiken, waardoor de klacht zich niet meer voordoet. Uiteraard valt schade of een defect welke is ontstaan door onjuist gebruik niet onder enige garantie.
Klachtenregeling
Ben je ondanks onze inspanningen niet 100% tevreden over het geleverde product of onze afhandeling van je bestelling, klacht of garantieclaim? Laat dit aan ons weten! Stuur een email naar [email protected] of maak een bericht aan in je account op onze site.
We gaan er alles aan doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om je zo goed mogelijk te helpen.
Je krijgt binnen uiterlijk 3 werkdagen van ons een schriftelijke reactie met daarin een voorstel.
Is ons voorstel voor jou niet acceptabel en komen we er samen niet uit om tot een oplossing te komen? Je kunt je dan wenden tot de Geschillencommissie Webshops (www.sgc.nl) waar je de klacht kunt voorleggen en kunt vragen een uitspraak te doen. Wij zijn aangesloten bij deze commissie, een uitspraak van hen is voor ons dan ook bindend. Je kunt tot 1 jaar nadat je bij ons een klacht hebt ingediend het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Ook is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via (https://www.webwinkelkeur.nl /kennisbank/consumenten/geschil) . Tenslotte kun je je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/odr